رایانه

رایانه

رایانه

در وبلاگ تلاش خواهد شد مباحث آموزشی مربوط به رایانه قرار گیرد

بایگانی

یکی از کارهایی که کاربران بعد از نصب سیستم عامل انجام میدهند رمز گذاری فایل های مهم بر روی سیستم عامل می باشد . البته قفل کردن یک فایل خاص بیشتر توسط کاربرانی انجام می شود که در یک شبکه مشغول به کار هستند و کاربران دیگر هم به راحتی به سیستم آنها می توانند دسترسی داشته باشند .

لی عاقلانه است که تمام کاربران بر روی یکسری از فایل های مهم رمز قرار بدهند تا در صورت هر گونه مشکلی نگرانی از بابت امنیت و لو رفتن اطلاعات نداشته باشند. نرم افزارهایی برای انجام اینکار وجود دارد که توسط خود سیستم عامل یا برنامه نصبی می توانید حفاظت از اطلاعات را به عهده بگیرد ولی هر کدام از این برنامه دارای معایبی هم هست که اگر کاربر به آن دقت نکند با مشکلات جدی روبرو می شود.
در ادامه میخواهم برنامه ای را معرفی کنم که به راحتی با استفاده از آن می توانید فایل های مهمتان را قفل گذاری کنید . Folder Lock یک نرم افزار امنیت فایل است که به کمک آن و به راحتی می توانید در چند ثانیه فایل، فولدر، عکس ها و مستندات بی شماری را قفل، پنهان یا رمزگذاری نمایید. این نرم افزار سریع، قابل اعتماد و راحت است. با استفاده از Folder Lock می توانید به آسانی فایل ها و پوشه های شخصی خود را قفل کنید و بر روی آن ها پسورد قرار دهید. Folder Lock فایل ها را غیر قابل حذف می کند، آن ها را مخفی می کند و از دید کودکان، همکاران و دوستانتان پنهان می کند و از آن ها در برابر تروجان ها، ویروس ها و تهدیدات شبکه ای حفاظت می کند. به کمک این نرم افزار می توان از فایل های موجود بر روی حافظه های قابل حمل مانند USB Flash، Memory Sticks ،CD-RW ،floppies نیز حفاظت نمود.
فقط در این آموزش قسمت قفل گذاری بر روی فایل ، فولدر و پارتیشن آموزش داده می شود و به جزئیات اشاره ای نمی شود .

1. نرم افزار را ابتدا از این قسمت دانلود و بر روی سیستم عامل نصب کنید . 

در همان ابتدا باید یک رمز مستر برای برنامه قرار بدهید تا کسی دسترسی به این نرم افزار غیر از خود شما نداشته باشه . اگر فکر می کنید ممکن است رمز عبور را فراموش کنید ، حتما رمز را در جایی یاد داشت کنید تا با مشکل مواجه نشوید . 
رمز را یکبار وارد و برای تائید یکبار دیگر رمز را در کادر مشخص شده وارد کنید .

2. در همان تب کناری برنامه بر روی Lock File کلیک کنید . 5 گزینه در اختیار شما قرار می گیرد .  با استفاده از گزینه Add می توانید فایل ، فولدر یا یک پارتیشن را قفل کنید . روش کار بسیار ساده می باشد کافیست فایل مورد نظر را انتخاب و به صفحه برنامه همانند تصویر زیر اضافه کنید . 

3. هر فایلی که به این قسمت اضافه شود توسط برنامه مخفی می شود و دسترسی کاربران به آن محدود می گردد. به تصویر زیر دقت کنید که فایل در برنامه وجود دارد ولی در پارتیشن مورد نظر خیر .  رمز اصلی فایل همان رمز مستری می باشید که در ابتدا قرار داده اید . 

4. برای نمایش مجدد فایل هم می توانید از کلید Unlock استفاده کنید .

5. برای مخفی کردن یک پارتیشن هم می توانید از این برنامه استفاده کنید . کافیست در همان قسمت اول از گزینه  Add Drives استفاده کنید .


0

6. با استفاده از گزینه Protect USB / CD می توانید نسخه قابل حمل را بر روی فلش مموری یا یک سی دی رایت از آن استفاده کنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۰۴
ابوالفضل دولت آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی