رایانه

رایانه

رایانه

در وبلاگ تلاش خواهد شد مباحث آموزشی مربوط به رایانه قرار گیرد

بایگانی

ر آموزش قبلی که جزو آموزشهای مقدماتی و کاربردی سایت بود یاد گرفتید که چگونه پوشه ای در ویندوز بسازید که بدون نام باشد و فرد دیگری نتواند از طریق جستجو به فایل های داخل پوشه دسترسی پیدا کند. حال میخواهم دسترسی به پوشه مورد نظر را 100 درصد غیر ممکن کنم . هیچ فرد دیگی نمی تواند این پوشه را جستجو کرده و به آن دسترسی داشته باشد ، در صورتیکه یکسری نکات به صورت دقیق رعایت شود . 


در این مقاله پوشه شما نه تصویر دارد نه نام ، نه می توان را مشاهده کرد نه جستجو ، جزو فایل های مخفی نیز نمی باشد . اگر فایلی که در این پوشه می خواهید قرار بدهید از درجه اهمیتی بالای برخوردار است  سعی کنید برای اینکه در جستجو نمایش داده نشود نام فایل را سمبلیک کرده و فرمت فایل را حذف کنید . به عنوان مثال لوگو سایت آسا رایان با نام Logo.psd می باشد . اگر فرمت فایل را به این Logo صورت حذف و نام فایل را Q قرار بدهیم چند درصد امکان دارد که این فایل در جستجو پیدا شود .برای محکم کاری که از روی حجم فایل پیدا نشود هم می توانید نام یک فایل سیستمی بر روی آن قرار بدهید .

1.روشکار بسیار ساده می باشد و نیاز به هیچ برنامه خاصی ندارید .

ابتدا یک فولدر جدید ایجاد کنید.
بعد از ایجاد پوشه مورد نظر بر روی فولدر جدید راست‌کلیک نموده و گزینه Rename را انتخاب کنید.
 اسم فولدر را پاک کنید سپس  کلید Alt را نگاه داشته و عدد 255 را تایپ کنید. سپس Alt را رها کرده و کلید Enter را بفشارید.

مرحله دوم برای مخفی کردن پوشه کافیست بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید .  
به سربرگ Customize رفته و بر روی کلید Change Icon کلیک کنید .


بین آیکون ها 3 آیکون وجود دارد که حالی می باشند و فقط با کلیک بر روی آنها مشخص می شوند. بر روی یکی از آنها کلیک کرده و گزینه OK را انتخاب کنید .
حال به تصویر دسکتاپ دقت کنید . تا موس بر روی این پوشه نرود مشخص نمی شود . شما می توانید این پوشه را مخفی هم کنید تا هنگام Select کردن نمایش داده نشود
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۰۴
ابوالفضل دولت آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی